• Hjem
  • Udforsk
  • Brug
  • Anvend
  • Behandlere
  • Køb dit eget
  • Dele
.

Ofte stillede spørgsmål – teknik

Vi har for at hjælpe dig og dine patienter samlet en række tekniske spørgsmål, der ofte stilles om Bayers CONTOUR® USB apparat.

Naviger hen til de tekniske spørgsmål, der interesserer dig, ved at bruge indholdsfortegnelsen til højre, eller gå gennem dem alle for at få et større overblik.

Hvis dine patienter har et problem, der ikke kan løses ved hjælp af oplysningerne i de ofte stillede spørgsmål eller ved hjælp af apparatets hjælpefunktion, kan de kontakte Bayers kundeservice på 45235037. Vi har specialister ved telefonen, som hurtigt kan hjælpe dine patienter.

Operativsystem

Spørgsmål: Hvor kan mine patienter finde oplysninger om deres operativsystem?
Svar: Windows: Dobbeltklik på System-ikonet i Kontrolpanel (Control Panel). Vælg fanebladet Generelt (General). Her kan versionen af Windows findes.
Svar: Mac: Klik på Apple-ikonet øverst i venstre hjørne af skrivebordet. Klik på Om denne Mac (About this Mac).

Spørgsmål: Mine patienters operativsystem er Windows XP SP1, SP2 eller Vista SP1 eller Mac 10.5.6 (eller lavere) – kan de bruge jeres produkt? Hvordan?
Svar: Ja, når de har opgraderet til Windows 7, Windows XP SP3, Windows Vista SP2, Mac 10.5.7 eller Mac 10.5.8.

Brug første gang

Spørgsmål: Hvad kan patienten forvente, når GLUCOFACTS® DELUXE kører fra CONTOUR® USB-apparatet for første gang?
Svar: CONTOUR® USB benytter autostart funktionen i Windows til automatisk at starte GLUCOFACTS® DELUXE programmet op. Klik her, hvis GLUCOFACTS® DELUXE program ikke starter automatisk.
Svar: CONTOUR® USB-apparat indeholder to flash-drev, "GLUCOFACTS" og "CONTOUR USB". Drevet "GLUCOFACTS" er reserveret til brug ved GLUCOFACTS® DELUXE. Vigtigt: Du må ikke ændre eller slette filer på "GLUCOFACTS" drevet.
Svar: GLUCOFACTS ® DELUXE arbejder med Java-software, og vil kontrollere versionen af Java. Hvis det er nødvendigt, vil brugeren blive dirigeret til at opdatere Java versionen. Den nyeste version af Java kan hentes på http://www.java.com eller installeres fra JAVA mappen på GLUCOFACTS drevet. Efter opdatering af Java, frakobles apparatet og derefter indsættes det igen for at genstarte GLUCOFACTS® DELUXE.

Virus

Spørgsmål: Kan en virus ødelægge min patients måleresultater?
Svar: Nej, der er ingen risiko for, at din patients data bliver ødelagt.

Spørgsmål: Er min patients CONTOUR® USB apparat fra Bayer beskyttet mod at få en virus?
Svar: Ja. Bayers CONTOUR® USB apparat er scannet for tilstedeværelsen af virus, inden det forlod Bayers produktionsfaciliteter. Denne proces nedsætter væsentligt risikoen for at få en virus, når apparatet er købt hos en autoriseret forhandler. For at opretholde beskyttelsen mod virus skal Bayers CONTOUR® USB apparat kun tilsluttes computere med et gangbart antivirusprogram, der kører og til enhver tid er opdateret.

Spørgsmål: Kan spyware påvirke Bayers CONTOUR® USB apparat?
Svar: Spyware kan påvirke, hvordan en computer fungerer, herunder installerede programmer som GLUCOFACTS DELUXE. Det anbefales stærkt at installere anerkendte antispywareprogrammer, som opdager og fjerner spyware.

Automatisk opstart

Spørgsmål: Hvorfor tager det så lang tid at starte op?
Svar: Første gang Bayers CONTOUR® USB apparat sættes i en USB-port, loades der flere programmer for at kunne gøre brug af USB-lagringen. Det afhænger af computeren, hvor længe det varer, og der kan gå op til nogle få minutter.  Opstarten skulle gå hurtigere ved de efterfølgende tilslutninger.

Spørgsmål: Hvordan kan patienten få Bayers GLUCOFACTS® DELUXE Diabetes Management program til at starte automatisk fra CONTOUR USB-apparatet?
Svar: Version 2.11.15 af GLUCOFACTS® DELUXE har Smart Launch som gør at programmet starter automatisk når patienten sætter CONTOUR® USB apparatet i en USB-port. Oppgrader versionen af GLUCOFACTS® DELUXE på dit apparat her.

Java

Spørgsmål: Min patients computer har Java 1.5 (eller lavere) installeret, og programmet til diabeteskontrol kan ikke køre. Hvad skal patienten gøre?
Svar: I installationsprocessen guides patienterne hen til et websted, hvor de kan hente den nyeste version af Java og installere den. Hvis dine patienter ikke har adgang til internettet, eller hvis de af en eller anden årsag ikke blev guidet hen til webstedet, ligger der en passende version af Java lagret på Bayers CONTOUR® USB apparat.
 
Spørgsmål: Min patient har ikke Java installeret (eller ved ikke, om programmet er installeret). Hvordan kan patienten installere programmet?
Svar: Se svaret på ovenstående spørgsmål.

Spørgsmål: Hvordan kan min patient finde frem til versionen af Java?
Svar: Windows-brugere: Klik Start / Indstillinger (Settings) / Kontrolpanel (Control Panel). Patienten kan finde Java i kontrolpanelet, hvis det er installeret. Dobbeltklik på Java-ikonet i kontrolpanelet, og vælg knappen About for at se versionen.
Svar: Mac-brugere: Klik Finder / Programmer (Applications) / Hjælpeværktøjer (Utilities). Java er en mappe i Hjælpeværktøjer. Mac-computere leveres normalt med Java installeret. Patienten kan også hente Java til Mac på apple.com.

Spørgsmål: Mine patienter prøver at installere Java, og de får en besked om, at de behøver administratorrettigheder. Hvad skal de gøre?
Svar: De skal logge ind som en bruger med administratorrettigheder og prøve at geninstallere Java. Hvis de ikke har administratorrettigheder, skal de kontakte deres systemadministrator for at få hjælp.

Spørgsmål: Der kommer en sikkerhedsforespørgsel under Java-opdateringer. Hvordan skal mine patienter forholde sig til det?
Svar: Sporingssoftwaren gør patienten opmærksom på, at der installeres et nyt program (Java). Forespørgslen kommer typisk fra et program til sporing af virus, malware (skadelig software) eller spyware. Klikker patienten på tillad-knappen, fortsættes installationen normalt, til den er gennemført.

Spørgsmål: Efter at mine patienter har installeret Java, starter GLUCOFACTS DELUXE ikke automatisk. Hvorfor skal de frakoble Bayers CONTOUR® USB apparat fra computeren og tilslutte det igen?
Svar: Java skal køre, for at GLUCOFACTS DELUXE kan fungere. Når de har installeret Java, kan det være nødvendigt at genstarte computeren for at starte Java.

Adobe

Spørgsmål: Hvorfor er Adobe Reader påkrævet?
Svar: Bayers brugervejledninger og lynvejledninger er lavet i pdf-format. Adobe Reader er nødvendigt for at kunne læse disse pdf-dokumenter og lave et pdf-dokument i GLUCOFACTS DELUXE, som dine patienter kan e-maile til dig.

Filoverførsel

Spørgsmål: Hvorfor overføres filerne så langsomt?
Svar: Hvor hurtigt personlige filer med data om diabetes sendes/hentes (upload-/download-hastigheden), afhænger af filstørrelsen, hvor filerne ligger (netværk osv.), computerens hastighed og USB-hastigheden. Patienterne skal regne med sendehastigheder på omkring 1 eller 2 Mbit/sek. og hentehastigheder på op til 12 Mbit/sek.  

USB

Spørgsmål: Hvad betyder overensstemmelse med USB 2.0-specifikation?
Svar: Bayers CONTOUR® USB-enhed er blevet testet af et certificeret laboratorium til at være i overensstemmelse med USB 2.0-specifikationen. Dette er en standard, der blev udviklet af Hewlett Packard, Intel, Lucent Technologies, Microsoft, NEC og Philips til seriel kommunikation.

Internet

Spørgsmål: Min patient prøver at opdatere sit program, og det synes at tage lang tid. Hvad skal patienten gøre?
Svar: Den hastighed, hvormed filer hentes fra internettet, afhænger direkte af, hvilken type forbindelse patienten bruger. Dial-up-forbindelser har ikke så stor en kapacitet og vil virke langsomme. Højhastighedsinternetforbindelser som kabelmodem, DSL eller FiOS er væsentligt hurtigere. Hvis din patient bruger en højhastighedsforbindelse, og det stadig går langsomt med at hente filer, skal patienten kontakte sin internetudbyder (ISP), som kan finde ud af, hvorfor overførselshastigheden er langsom.

Spørgsmål til programmet

Spørgsmål: Hvordan får mine patienter opdateringer?
Svar: Hvis dine patienter ønsker opdateringer, skal de være registreret. Dette kan de gøre via linket på hjemmesiden til GLUCOFACTS DELUXE. Når de har indtastet de nødvendige oplysninger i forbindelse med GLUCOFACTS DELUXE via internettet, får de en opdatering via et link, hvor de kan hente softwaren. Dette sker hver 7. dag. Hvis de ikke har internetadgang, skal de ringe til kundeservice for at få de fulde oplysninger om opdateringer. Dine patienter kan finde telefonnummeret på deres lokale Kundeservice på bagsiden af deres apparat.

Spørgsmål: Vil konkurrerende programmer påvirke GLUCOFACTS DELUXE?
Svar: Nej. Det er ikke set, at andre programmer har indflydelse på, hvordan GLUCOFACTS DELUXE fungerer.

Printer

Spørgsmål: Rapporterne bliver ikke udskrevet. Hvad skal min patient gøre?
Svar: En almindelig årsag til printerproblemer er, at printerdriveren ikke er opdateret. Patienten skal kontakte producenten af printeren for at få den nyeste driver til sit operativsystem.

Vægoplader

Spørgsmål: Kan mine patienter bruge en anden vægoplader end den, der leveres af Bayer?
Svar: Nej. Bayer har ikke testet andre vægopladere og kan ikke anbefale, at de bruges til dine patienters CONTOUR® USB apparat.

Spørgsmål: Kan mine patienter bruge Bayers vægoplader til andre produkter?
Svar: Patienterne skal kun bruge vægopladeren til Bayers CONTOUR® apparat. Denne vægoplader skal kun bruges til opladning af det genopladelige batteri i Bayers CONTOUR® USB apparat.